Stäng fönster

Vanliga Frågor och Svar..

Fråga: Är min bildskärm för liten för den här webbplatsen?
Svar: Det är möjligt, webbplatsen är anpassad för minimal skärmupplösning på 1024x768, men "mår bättre" av en större upplösning.

Fråga: Hur navigerar man?
Svar: Man använder menyerna till vänster på sidan. Klicka på menyvalen för att få fram det du önskar.

Fråga: Men varför säljer ni Triumph tillbehör? Sånt finns ju redan hos min Triumphhandlare...
Svar: Vi försöker samla bra grejor från massor av olika tredjepartstillverkare på en och samma plats. Det finns otroligt mycket som inte säljs av Triumph själva och som bidrar till att göra just din hoj unik utseendemässigt eller funktionellt.
Dessutom får du som kund en större trygghet i att köpa direkt från Sverige med de lagar som gäller för just oss när det gäller bytesrätt och reklamation!

Fråga: Kan man besöka er? har ni butik?
Svar: Nej, tyvärr i dagsläget har vi inte det. Vi kör helt från cyberspace och har bara ett lager. Vissa av våra företagskunder säljer våra produkter i butik. Kontakt med oss sker faktiskt alltid enklast via epost!

Fråga: Är alla produkter testade?
Svar: Ja, det är vårt mål att vi ska köra med alla prylar för att själv kunna rekommendera dem. Ibland vid specialbeställningar eller med produkter som passar flera olika hojar kan de vara otestade på just din hojmodell. Vissa av våra produkter tas in från länder där den europeiska E-märkningen inte existerar vilket fortfarande innebär att produkten kan vara hur bra som helst men inte är typgodkänd för det europeiska vägnätet. Den "bör" då bara användas för design.

Fråga: Jag hittade en så fräck grej på nätet, kan ni ta in den?
Svar: I de allra flesta fall kan vi ta in dem. Vi tar inte in hela sortimenten från alla våra leverantörer, men kan alltid enkelt plocka med någon specialbeställning vid våra ordinarie leveranser. Hör av dig om du hittar något som du vill att vi ska ta in - sales@bonneville.se.

Fråga: Förskottsbetalning - oj vad läskigt...
Svar: Ja det kan lätt vara en stötesten. Tills vidare är det dock det som gäller.
Vi är ett litet företag som gör detta för att vi tycker det är ofanligt kul med tillbehör till Triumphs hojar. Vi har extremt små marginaler på våra produkter och klarar inte av för stora kostnader. När och om vi får upp volymen kommer vi erbjuda någon form av kortbetalning.

Fråga: Men pengarna då, hur betalar man egentligen?
Svar: Man betalar via Bankgiro.
Du gör så här:
1. Gör en beställning via beställningsformuläret på webbsidan.  (se navigeringen - "Kontakta oss/Beställ")
2. Du kommer att få besked om att ordern är mottagen och om dina beställda artiklar eventuellt inte finns på lager.
3. Betala ordersumman inkl fraktavgift på bankgiro 5827-2188.
4. Så fort vi mottagit din betalning levereras din order - en normal tid från beställning till leverans är 1-2 veckor.
( Alla priser inkl moms, företaget har F-skattesedel )

Om du befinner dig utan för Sverige betalar du med IBAN/SWIFT via din bank eller internetbank med hjälp av följande info:

To: Bonneville, Jesper Ek
Beneficiary's bank name: Handelsbanken, Lund City, SE-22100 LUND SWEDEN
BIC/Swiftadress: HANDSESS
In favour of: Bonneville, Måsvägen 1, 22733 Lund , SE8760000000000736580212 (Beneficiary's name, address, and
IBAN Number)

Transaction cost must be: SHARED

IBAN Elektronic format: SE8760000000000736580212
IBAN Paper format: SE87 6000 0000 0007 3658 0212

Through:
HANDELSBANKEN SVERIGE AB


Fråga: Jag ska bara köpa något litet varför är portot så dyrt?
Svar: För hantering, porto och säkert emballage har vi ett enhetspris på 125:- för i stort sett alla föremål* oavsett hur mycket du köper. I de allra flesta fall tjänar du som kund på det.
Skall du bara ha dekaler kan de skickas i platt kuvert för 25:-, skriv detta i meddelande-rutan på beställningssidan.
*För ljuddämpare och för vissa andra större föremål är portot 290:-.

Fråga: Hur lång leveranstid är det på prylarna?
Svar: När du betalt, tar det normalt runt 1-2 veckor innan paketet dimper ner på tamburgolvet.
Har du inte hört något efter 3 veckor så maila oss på info@bonneville.se!

Fråga: Ni har ju höjt priset, era filurer...
Svar: Ja, det händer. Av den enkla anledningen att vi är i händerna på våra utländska leverantörer och de valutor de säljer i. Vi försöker att hålla priserna i åtminstone 3 månader i taget.

Fråga: Jag gillar designen på webbsidan, vem har gjort den till er?
Svar: Vi har rötterna i reklambranschen sedan 18 år tillbaka så den har vi såklart gjort själv.
Vi gör webblösningar och reklamuppdrag på begäran. Maila till design@bonneville.se så kan vi diskutera era behov och önskemål!

Fråga: Vem ska jag fråga om jag har fler frågor?
Svar: Då ska du fråga Jesper, han vet, nog.
Maila på info@bonneville.se. Att ringa är tyvärr mer eller mindre helt hopplöst eftersom vi bara kollar den sporadiskt.

Till startsidan - Bonneville Adress: Måsvägen 1B, 227 33 Lund E-post: info@bonneville.se ©

Stäng fönster